مواردی دررابطه با یو پی اس

يکشنبه 17 مرداد 1395
22:07
یو پی اس

چه مواردی در یو پی اس باید مرتب بازبینی شود؟

دریو پی اسها به چهره دوره ای باید مواردی مرتب چک گردد که آنها دربرگیرنده ولتاژ و بسامد ورودی و خروجی ، نا مصرفی یو پی اس، دمای پیرامون و دمای درونی یو پی اس ، مسیرهای تهویه و فن های داخلی یو پی اس ، جریان شارژ باتری یو پی اس ها؛ با قطع ورودی یو پی اس و اطمینان از تندرست بودن کلیه باتری یو پی اس ها در اثناءback up ، اطمینان از تندرست بودن کلیه کلیدهای ورودی و خروجی و غیره


عوامل کارساز در افزایش طول عمر یو پی اس و باتری یو پی اس چیست؟

انواع مختلف یو پی اس و سیستمهای گوناگون وابسته به آنها و باتری یو پی اس ها به منظور اطمینان از داشتن مساعدترین چگونگی کاری به سرویس و نگهداری یو پی اس دوره ای و به خصوص جایگزینی بعضی قطعات نیازدارند . پس برای اطمینان از این که دستگاه یو پی اس در طول عمر مفید خود در بهترین شرایط کاری حفاظت شود نیاز به سرویس و نگهداری به صورت برنامه ریزی شده دارد و در ضمن جایگزینی قطعات در سرانجام عمر سودمند آنها که این مایه افزایش درازا عمر سیستم یو پی اس می گردد .


چه نکاتی باید درانتخاب یوپی اس باره پروا قرارگیرند؟

1- نوع، حساسیت و طاقت بار مصرفی توان ساز و برگ الکتریکی معمولاُ برحسب ولت آمپر مشخص میشود که حاصلضرب ولتاژ مشهور در جریان مصرف کننده است . ولتاژ و جریان مصرف کننده ها را میتوانید بر روی برچسب مشخصات آن تحت علامتهای اختصاری (V) برای ولتاژ و ( A ) برای جریان ملاحظه فرمایید . این اطلاعات معمولاُ در پشت و یا زیر دستگاه و وانگهی در دفترچه راهنمای کاربرد آن نوشته شده است. یو پی اس معمولاُ جریان مصرف کننده ها براساس استفاده از حداکثر کارایی آنها و در بدترین شرایط ولتاژی نوشته میشود. فلذا میزان محاسبه شده غالباُ اغلب از مقدار واقعی مصرف خواهد بود. طاقت تمام دستگاه هایی را که باید بدست یو پی اس حفاظت و تغذیه شوند را محاسبه و با یکدیگر جمع کنید، توصیه میشود که بار متصل به یو پی اس از 70% طاقت نامی یوپی اس بیشتر نباشد.


استفاده ازیو پی اس برای تغذیه دستگاه های تکثیر و یا پرینترهای لیزری بزرگ پیشنهاد نمیشود . این دستگاه ها برای برپا کردن تونر بر روی کاغذ دربایستن به یک سیکل گرمایی دارند .توان لازم برای تامین این سیکل میتواند بیش از توان سرشناس یو پی اس باشد . اگراستفاده از یو پی اس برای تغذیه چنین تجهیزاتی الزامی است حتماُبه حداکثر نا ورودی آنها و نیرو خروجی یو پی اس پروا فرمایید . لازم به ذکر است درصورتیکه قصد تهیه یو پی اس جهت تجهیزاتی نظیر بارهای موتوری را دارید،به جریان راه اندازی اینگونه بارها توجه نمایید (جریان تاسیس بارهای موتوری میتواند 6 تا 10 برابر جریان مشهور آن باشد)در مورد بارهای یکه نسبت به نوسانات ولتاژ و یا تغییرات بسامد از حساسیت بالایی برخوردارند به کارگیری یو پی اس apc دابلکانورژن رهنمود میشود.


2- کیفیت برق شهر و یا به طور کلی منبع تاب ورودی یو پی اس (که در برخی مواقع میتواند ژنراتور هم باشد) به هنگام گزینش یو پی اس به نوسانات ولتاژ و بسامد ورودی توجه نمایید .در باره بارهاییکه نسبت به نوسانات ولتاژ و یا تغییرات فرکانس از حساسیت بالایی برخوردارند استفاده ازیو پی اس دابلکانورژن پیشنهاد میشود، همچنین در صورت استفاده از ژنراتور کیفیت و نوسانات ولـتاژ و خصوصاسرعت دگرگونی ها فرکانس را مدنظر پیمان دهید،در شرایط یکه سرعت دگرگونی ها فرکانس از 1 hz/sبیشتر باشد (معمولا در ژنراتورهای بنزینی با نا کمتر از 5KVAاین ناپایداری دیده میشود) نیز،یوپی اس دابل کانورژن توصیه میگردد.


3- مدت موعد برق دهی موردنیاز مدت موعد پشتیبانی بارهای مصرفی با توجه به مقدار توان حقیقی بار، راندمان و تلفات داخلی و اینورتر دستگاه یو پی اس، تعداد،ولتاژ و آمپر ساعت باتری یو پی اس تعیین میگردد


در صورتی که بخواهیم یو پی اس با ژنراتور سنکرون گردد چه نکاتی را باید رعایت نماییم؟

گاهی اوقات در برپایی هماهنگی بین ژنراتور و سیستم یو پی اس مشکلاتی به وجود می آید ولتاژ خروجی ژنراتور ممکن است به عنوان ورودی یو پی اس پذیرفتنی باشد اما غالباً محدوده فرکانس خروجی ژنراتور ما فوق اندکی است که یو پی اس برای استجابت آن طراحی شده است .


دربدترین حالت دگرگونی ها بسامد درژنراتور به گونه ای خواهد بود که یو پی اس نمی تواند با آن سنکرون شود چون یا بسامد خارج از محدوده مجاز است یا تغییرات زیاد سریع دارد به طوری که یو پی اس نمی تواند با این تغییرات هماهنگ شود .این مشکل به دو طریق قابل حل می باشد پیش درآمد اینکه کارخانه سازنده ژنراتور با پروا به اینکه دستگاه آنها بعدها ممکن است یک یو پی اس را تغذیه کند آن را طوری طراحی نماید که ژنراتور درتلرانس دقیقتر کار کند . دوم از یو پی اس هایی کاربرد نماییم که بتواند تغییرات بسامد در ژنراتور را قبول کند . البته تا زمانی که ولتاژ خروجی ژنراتور مناسب و با کمینه تغییرات باشد . ( معمولا یو پی اس های on-line بهتر از دیگریو پی اس ها قابل سنکرون شدن با ژنراتور هستند).


یو پی اس apc | تعمیر یو پی اس | باتری یو پی اس


[ بازدید : 536 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به یو پی اس ، خرید یو پی اس ، یوپی اس است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار نمای چوبی چوب نما مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]