یو پی اس های ماژولار

چهارشنبه 20 مرداد 1395
13:23
یو پی اس

چرا سیستم‌های یو پی اس ماژولار رایج شده‌اند؟

پیدایش توپولوژی ماژولار از تلفیق سه فاکتور ایجاد شده است: پیشرفت‌هایی که آن را یک طرح عملی ساخته است، مزایای فنی و بازرگانی که دارد و تغییراتی در محیط تجاری که این مزایا را مهم ساخته است.

تکنولوژی توانمندکننده

توپولوژی ماژولار در نهایت، موجودیت خود را مدیون پیشرفت‌هایی در صنعت نیمه‌رسانا می‌داند. سیستم‌های یو پی اس آن‌لاین تبدیل دوگانه یکپارچه که پیش درآمد در سده ۱۷ پیدا شدند به عنوان یو پی اس هادارای ترانسفورماتور اشاره شده‌اند. آنها از یکسوساز برای تبدیل جریان برق AC خام به ولتاژ DC کاربرد کردند که برای شارژ باطری پشتیبانی یو پی اس و تغذیه یک وارون‌ساز (اینورتر) به تبدیل یک شکل موج خروجی AC منزه به شغل اسیر شد. پس ترانسفورماتور خروجی برای افزایش خروجی اینورتر به میزان باره بیچارگی برای بار بحرانی باره دربایستن است. تا اواسط قرن ۱۹، پیشرفت‌ها در تکنولوژی نیمه‌رسانا برق و ورود ترانزیستور دوقطبی گیت (دروازده) عایقی (IGBT) یک روش بدون ترانسفورماتور و متفاوتی را فراهم کرده است. در یک طرح معمولی، مبدل DC حائز IGBT، خروجی یکسوساز را به میزان زیاد فوقانی افزایش می‌دهد و به اینورتر امکان تولید مستقیم یک ولتاژ AC کافی برای حرکت بار بحرانی را می‌دهد. بیشتر مزایای یو پی اس بطور مستقیم از طرح بدون ترانسفورماتور ناشی می‌شود. آنها دربرگیرنده کارآیی بیشتر، فاکتور برق ورودی بیشتر، لغزش هارمونیک جریان ورودی کمتر (THDi)، تفریق هزینه‌های اجرایی و اصلی، نویز شنودنی زیر و افزایش عمر باطری می‌باشند. اما حذف ترانسفورماتور، به کاهش‌های بسیار قابل توجهی در اندازه و وزن فیزیکی می‌رسد. برای نمونه جایگیری سیستم KVA120 از m232/1 به m253/0 کاهش می‌یابد در حالیکه وزن از kg1200 به kg370 تفریق می‌یابد. این مقیاس کاهش و صرفه‌جویی هزینه، امکان آرایش مدولار متفاوت را می‌دهد که در آن تقاضای بار بحرانی با تعدادی از یو پی اس ها کوچکتر که بطور موازی بجای یک دستگاه کبیر یکپارچه کار می‌کنند، رفع می‌شود. این توپولوژی مدولار، پیشرفت‌های بیشتری را در کارآیی وانگهی مزایای اکثریت در انعطاف‌پذیری، دسترسی، نگهداری آسان در حین کار برپایی می‌کند.

یک جو بازرگانی مورد تقاضا

ورود این مزایا بسیار بموقع می‌باشد. حتی وقتی شرکت‌ها عمدتاً از کامپیوترها به عنوان دست موزه درونی برای اتوماتیک کردن عملیات مهندسی، ساخت، تجاری به شغل می‌برند، از دست دادن امکان پردازش دیتا با قطعی برق یا نوسان ولتاژ موقتی، جدی خواهد بود. بر این اساس، تکنولوژی، سیستم‌های مدولار را عملی ساخته است گسترش آنها با تقاضای مشتری برای بیشترین دسترسی برق قابل حصول، صورت گرفته است. در ضمن افزایش کارآیی انرژی سیستم‌های مدولار برای کاربرانی که با افزایش هزینه‌های انرژی به به اتفاق افزایش فشار اجتماعی و قانونی برای کاهش تصاعد کربن روبرو هستند حائز اهمیت است.

یک مثال از آرایش ماژولار

می‌توان نحوه دسترسی بهتر کاربران به این مزایا با مراجعه به یک مثال متعارف را بررسی کرد. فرض بگیرید که مرکز دیتا، یک پیش‌نیاز بار KVA80 دارد و بخاطر ماهیت بحرانی آن، یک آرایش یو پی اس اضافی لازم است یعنی آرایشی که برق را حتی در چهره ویرانی یک یو پی اس، تحویل دهد.

چنین پیش‌نیازی می‌تواند با دو محفظه یو پی اس تک‌ایستا KVA80 با اشتراک بار، پاسخ داده شود. اگر هریک از محفظه از پیشه افتد، دیگر، ظرفیت کافی برای حمایت بار KVA80 را دارد تا جاییکه دستگاه ویران تعمیر شود، یک گنجه در بر گیرنده سه ردیف مدولار نصب‌کننده KVA UPSs40 می‌تواند نصب شود.

این یک سیستم اضافی (الحاقی) است زیرا اگر یک مدول KVA40 از پیشه افتد، دو مدول مانده گنجایش دارند که برای انتقال بار بحرانی کافی است. در حقیقت، هر دو سیستم می‌تواند به عنوان سیستم‌‌های الحاقی N+1 تلقی شوند که N شمار دستگاه‌های یو پی اس باره دربایستن برای پذیرش به تقاضای بار بحرانی می‌باشد، یک در نمونه تک‌ایستا و دو برای سیستم مدولار. ۱٫ بیشتر، انعطاف‌پذیری تأسیسات یو پی اس را فراهم می‌سازد زیرا از کارافتادگی یک دستگاه یو پی اس برای بار مرئی خواهد بود. انعطاف‌پذیری یا پیوست اضافی می‌تواند فراهم شود اگر بار تضمین کند. سیستم‌هایی با الحاق N+n می‌توانند ساخته شوند که n تعداد مدول‌های اضافی می‌باشند. اولین و مهمترین برتری سیستم مدولار این است که آن حقیر است و در یک رده بجای دو محفظه به کاربر می‌رود. این موجب صرفه‌جویی قابل توجه مراکز دیتا نوین می‌شود وقتی فضا یک نخستینگی محسوب می‌شود. هر دستگاه یو پی اس در مثال تک‌ایستا، نیمی از بار KVA40 را در عملیات نرمال تولید می‌کند فلذا ۵۰٪ لود می‌شود. بخاطر افزایش کارآیی یو پی اس با لودینگ، دستگاه‌های مدولار با ۹۶٪ کارآیی در سنجش با ۹۱٪ دستگاه تک‌ایستا پیشه می‌کنند. این افزایش کارآیی نه تنها خرج انرژی سر راست را می‌کاهد، آن از طریق تفریق هزینه‌های خنک‌سازی، صرفه‌جویی‌هایی ایجاد می‌کند. همه صرفه‌جویی‌های هزینه‌ای در این مثال، به میزان ۱۶۷۰۰ فرانک در درازا ۵ سنه یا شاید اغلب وابسته به بها برق خواهد بود. افزایش دسترسی، مزیت دیگری است.


دسترسی هر دستگاه یو پی اس می‌تواند به عنوان نسبت بین میانگین زمان بین خرابی‌ها (MTBF) و میانگین سررسید تعمیر (MTTR) تعریف می‌شود. در حالیکه تعمیر یک دستگاه تک‌ایستا، ۶ ساعت درازا می‌کشد، برخی مدول‌ها می‌توانند در کمتر از نیمه ساعت جایگزینی شوند. این کاهش MTTR، به مدول hot swap، دسترسی ٪۹۹۹۹/۹۹ حتی پیش از برپایی امکان انعطاف‌پذیری ایجاد شده با آرایش N+1 را ایجاد می‌کند. این میزان از نگهداری برق، برای کاربران کلیدی است اما صرفه‌جویی‌های هزینه‌ای نیز ایجاد می‌شود. هزینه فهرست قطعات تخصصی تفریق می‌یابد و نیاز به مهارت بالا برای تکنسین‌های سایت از میان برداشته می‌شود. در طول عمر عملیات تأسیسات یو پی اس ، ارتقاپذیری می‌تواند به چهره برتری توپولوژی مدولار، برپایی شود. فرض بگیرید که رشد تبادل بار مثال را از ۸۰ به KVA110 افزایش دهد. تلاش مختصر در پیمان دادن KVA40 دیگر به محل گنجه یدکی، وضعیت افزونگی N+1 سیستم را بدون کاهش بارگیری یو پی اس شدید و بدون قطعی برق به بار بازیابی می‌کند. یو پی اس اندازه مناسبی دارد. رشد بیشتر در تقاضای بار می‌تواند با افزایش مدولار بیشتر گنجایش سیستم یو پی اس به اتفاق باشد. ظرفیت گنجه برای مدول‌های بیشتر معروف به ارتقاپذیری عمودی سیستم یو پی اس است. اگر این تمام شود، ارتقاپذیری افقی می‌تواند از راه اضافه کردن قفسه‌های بیشتر حاصل شود.

مزایا و صرفه‌جویی‌های همیشگی:

یک سیستم یو پی اس ماژولار می‌تواند بیش از یک تأسیسات و تجهیزات تک‌ایستا از لحاظ هزینه اولیه خرج داشته باشد. اما این حالت با کاهش هزینه‌های اجرای سیستم ماژولار بویژه وقتی فاکتورهایی از قبیل هزینه‌های زیربنایی و انتقالی اولیه و حفاظت مدنظر پیمان می‌گیرد موازنه خواهد شد. علاوه بر تفریق هزینه‌ها، طریق مدولار، جای کمتری می‌گیرد، انعطاف‌پذیری بیشتر، قابلیت کنترل آسان، دسترسی بیشتر و ارتقاپذیری در طول بازه عملیاتی‌اش را فراهم می‌سازد.

یو پی اس | یو پی اس apc | یوپی اس

باتری یو پی اس | استابلایزر | یو پی اس دیتا سنتر | فروش یو پی اس


[ بازدید : 438 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به یو پی اس ، خرید یو پی اس ، یوپی اس است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار نمای چوبی چوب نما مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]