انواع تعمیر یو پی اس و نگهداری از یو پی اس

يکشنبه 24 مرداد 1395
20:54
یو پی اس

انواع تعمیر یو پی اس و نگهداری از یو پی اس

تعمیر یو پی اس و نگهداری اصلاحی و پیشگیرانه

تعمیر یو پی اس و حفاظت از یو پی اس شامل تعمیر یو پی اس و حفاظت پیشگیرانه و اصلاحی می شود. تعمیر یو پی اس و نگهداری پیشگیرانه دربرگیرنده یک لیست برنامه ریزی از فعالیت ها است. سپریدن این فعالیت ها UPS را در سامان کاری خوب نگه می دارد و به ممانعت از خرابی کمک می کند. حفاظت اصلاحی در یک نتیجه یک ویرانی سپریدن می شود. حفاظت اصلاحی مشکل را رفع می کند و یکتا را مجدد بکار می اندازد.

یک راهنمایی کلی برای نیازهای نگهداری ماژول ها سیستم های یو پی اس، سوئیچ های استاتیک، و مهار ها ارائه شده است. اگر چه قطعات الکترونیکی در معرض استهلاک به همان درجه از قطعات الکترومغناطیسی (EM) نیستند، آنها احتیاج به نگهداری سیستماتیک احتیاج دارند.

یک طریق تعمیر یو پی اس و حفاظت استاندارد را نمی توان برای همه انوع و اندازه های یکتا های یو پی اس توسعه داد. با کتابچه راهنمای کاربر سازنده باید دائم به عنوان بیچارگی تعمیر یو پی اس و نگهداری ویژه و دستورکار های تشخیص عیب یابی رایزنی شود.

ایمنی

بر روی حافظه تکیه نکنید. دستورالعمل های کتابچه راهنمای کاربر را تعقیب کنید. چنین رهنمودهایی اقدامات احتیاطی را فراهم خواهند کرد. اگر کتابچه راهنمای کاربر شما تعمیر یو پی اس و حفاظت را که می تواند بدست کاربر ارائه شود محدود می کند، دستورکار های کتابچه راهنمای را تعقیب کنید مگر اینکه دستورکار های کلی با راهنمایی های اضافی تکمیل شده باشند. تعمیر یو پی اس و نگهداری فیزیکی یا عیب یابی تنها باید بدست پرسنل تعلیم دیده در سیستم سپریدن شود. پرسنل عامل اموزش ندیده در تعمیر یو پی اس و حفاظت یو پی اس باید تلاش های خود را به شناسایی علائم یک خطا اندک کنند. همش از خطر آگاه باشید، از انجا که ولتاژ ها در ماژول یو پی اس و تابلو برق پیوسته با ان مرگبار هستند.

ولتاژ های مهلک حتی زمانی که خروجی مدار شکن در یو پی اس مفتوح است هستی دارد. اندکی سخن را باز کنید مدار شکن در پانل های توزیع تغذیه یو پی اس و بای پس قطع کننده مدار یو پی اس و بعلاوه باز کردن اتصال سر راست (DC) لینک متصل به باتری یو پی اس، قبل از اینکه همه ولتاژ های خطرناک در UPS حذف شوند لازم است. شدنی است نیاز باشد انرژی ذخیره شده در خازن ها تهی سازی شود. در هنگام به کارگیری ساز و برگ یو پی اسبرای بازدارندگی از آفت جدی و یا اجل پروا کنید.

تعمیرات یو پی اس

تعمیر یو پی اس و نگهداری پیشگیرانه

تعمیر یو پی اس و نگهداری دوره ای برای حفظ یکپارچگی و طول عمر باتری یو پی اس دربایستن است. ساز و برگ الکترونیکی برق نیز احتیاج به تعمیر یو پی اس و حفاظت برنامه ریزی شده حتی اگر دستگاه های حالت جامد کاربرد شوند دارند. تعمیر یو پی اس و حفاظت پیشگیرانه ممکن است نیاز به خاموش کردن سیستم یو پی اس داشته باشد.

انتقال بار بحرانی که شدنی است قابلیت های افزایش توان یک سیستم یو پی اس را فراهم نکند چیزی است که کاربر باید برای به دست آوردن بیشینه قابلیت اطمینان و به کمینه رساندن زمان خرابی و خرج های تعمیر یو پی اس تحمل کند.

سوابق

تعمیر یو پی اس و نگهداری پیشگیرانه حفاظت سیستماتیک است. هدف به دست کم رساندن مشکلات ساز و برگ عامل و بازدارندگی از ویرانی با اتمام تعمیرات یو پی اس جزئی و یا لازم پیش از اتفاق افتادن مشکلات کاری کبیر است. شرایط عمومی تجهیزات باید به صورت مقطعی باره ارزیابی پیمان گیرد و سوابق باید برای مقایسه در نظارت های بعدی حفظ شود. اطلاعات ثبت شده قابل اعتماد تر از حافظه یک تکنسین تعمیر یو پی اس و نگهداری است.

سوابق باید مختصر باشند اما به طور کامل شرایط تجهیزات را توصیف کند. پیشینه بازبینی باید اطلاعات کامل در باره موضوعات ذیل ارائه دهد، ترجیحا بر روی ورق های پیشینه جداگانه.

(الف) سابقه تجهیزات

این پیشینه باید اطلاعات پایه روی خود تجهیزات لیست کند، به عنوان مثال، هویت سازنده، سبک، سریال، اندازه،محل، و غیره و داده های کنترل موجودی برای قطعات یدکی را ثبت کند. موارد نیاز گارانتی پوشش دهنده شرایط عملیاتی اضطراری باید از کتابچه راهنمای کاربر جدا شود.

(ب) سابقه هزینه تعمیر یو پی اس

این پیشینه باید سابقه تعمیر یو پی اس و خرج های پیوسته تعمیر یو پی اس و نگهداری برای سیستم یو پی اس را فراهم کند. این یک مدرک تشخیصی ضروری برای جلوگیری از مشکلات آینده، به ویژه برای سیستم های مصمم به کیفیت پایین، بطور نادرست بکار رفته و یا حاشیه ای برای کاربرد است.

(ج) چک لیست بازرسی

این لیست باید اطلاعات لازم و مربوط در باره نقاطی باید بررسی شود ارائه می دهد و تاریخ تکرار پیشنهاد شده که این چک کردن ها باید انجام شود را ثبت کند. نظر به اینکه خاموش کردن شدنی است به یک دوره پنجره کشویی احتیاج داشته باشد، میزان زمانی که این درخواست باید از دوره خاموش کردن جلوتر باشد نیز باید گفته شود.

(د) برنامه تعمیر یو پی اس و نگهداری دوره ای یو پی اس

این برنامه یک لیست کامل از وظایف روز به روز، هفتگی، ماهانه و سالانه که باید در همان بنیاد دوره زمانی بررسی شود به طوری که موقعیت های مشکلزا بالقوه را بتوان در اسرع وقت بررسی و اصلاح کرد فراهم می کند.

(E) پیشینه بازبینی نگهداری و تعمیرات یو پی اس

این اسناد و مدارک لازم و حیاتی باید در جزئیات توسط بازرس یا یک فرد گزین کردن داده شده در بخشتعمیر یو پی اس و نگهداری تکمیل شود. پرسنل تعمیر یو پی اس و نگهداری معمولا یافته های و اقدام اصلاحی خود را بر روی ورق های وظیفه یا کارت های شغلی گزارش می دهند. پیشینه دائمی یک راهنمای سودمند برای شرایط عمومی و قابلیت اطمینان هر سیستم یو پی اس است. این مهم است که تکرار و گونه تعمیر یو پی اس و هر چند وقت نیاز به تعمیرات یو پی اس بنیادین کامل هستی دارد بدانید.

استفاده از سوابق

این سوابق یک برنامه حفاظت و تعمیرات یو پی اس پیشگیرانه عملی را فراهم می کنند. اطلاعات به دست آمده از نظارت های مقطعی لازم می توانند به سرعت از دست بروند.

این امر به گزیده تر زمانی که نتایج آزمون باره نیاز است صحت دارد. مگر این که پیشینه و داده ها در امتحان و عملکرد تجهیزات حفظ می شوند، برنامه تعمیر یو پی اس و حفاظت شکست خواهد خورد. مگر این که سوابق در هر دوره امتحان خلفی به روز شوند، اطلاعات با ارزش از دست رفته است. داده ها از امتحان سنجش ای بطور قابل ملاحظه ای به کارآزموده یو پی اس در تعریف دشواری ها کمک می کند، به اخص هنگامی که نتایج آزمون از تنظیمات پیشنهاد شده تولید کنندگان و یا داده های واقعی از امتحان کارخانه متفاوت باشند.

نکته: تغییرات قابل پروا در داده ها از آزمون سنجش ای می تواند، به طور کلی، به چگونگی تجهیزات مربوط باشد.

برنامه ریزی

برنامه ریزی تعمیر یو پی اس و حفاظت از یو پی اس و باتری یو پی اس به طور معمول بر اساس پیشنهاد کارخانه سازنده است. نظر به اینکه یک سیستم یو پی اس به سهم برداری از یک عملیات با بارهای بحرانی حیاتی است، ممکن است رهنمود شود بازرسی بیشتر از انچه که فرآوری کننده رهنمود کرده در نظر گرفته شود. مواردی ویژه در یوپی اس باید یومیه یا هفتگی نظارت شوند.

این نظارت می تواند بدست اپراتور دستگاه انجام شود، اما داده ها باید ک از ۵ روز بعد از ثبت شدن ثبت و به نقطه تعمیر یو پی اس و نگهداری پسندیده رسول شوند. تعمیر یو پی اس و حفاظت باتری یو پی اس باید توسط پرسنل تعمیر یو پی اس و حفاظت سپریدن شود. داده نظارت چشمی باید یومیه برای یو پی اس ثبت شود و اگر برای باتری یو پی اس ثبت شود، اطلاعات ثبت شده باید به صورت هفتگی به پیشه گرفته و به بخش حفاظت ارسال شود.

چک کردن دوره ای وضعیت سیستم یو پی اس

نظارت پیوسته بر وضعیت کاری از هر نوع ساز و برگ الکترونیکی تا حتماً زیادی بردباری این که ویرانی ان تجهیزات بازداری خواهد شد افزایش می دهد. تماشا یومیه پیشنهاد شده است اما به غیر از چک کردن هفتگی و نه کمتر ارائه می دهد. پرسنل درگیر در بازبینی بر وضعیت باید کسانی باشند که بیشترین نگرانی با عملکرد مناسب تجهیزات داشته باشند.

(الف) سیستم های یو پی اس در اطاق کامپیوتر

پرسنل عامل اطاق کامپیوتر باید با ساز و برگ و نشانه های کاری مختلف آن آشنا شوند. آنها باید پرونده در باره تمام یافته ها و یا وقوع در طول تعمیر یو پی اس و نگهداری پیشگیرانه نگه دارند. پرسنل عامل باید تمام لامپ ها بر شاخص های تقلید مسیر و چگونگی آلارم چک کنند.

آنها باید پرسنل تعمیر یو پی اس و نگهداری را به عوض کردن لامپ های غیر عملی مجبور کنند . همچنین، آنها باید ورودی، خروجی، و ولتاژ و جریان بای بعد و تمام قذائت های وضعیت سیستم سایر را بررسی کنند و آنها را با مشخصات مورد احتیاج سنجش کنید.

یک کپی از الزامات که باید رعایت شود، دست درازی کند یا نه باید به عنوان بخشی از چک لیست وارسی گنجانده شوند. پرسنلتعمیر یو پی اس و نگهداری باید برای بکار بردن روش های عیب یابی اگر مقادیر غیر طبیعی نشان داده شود خوانده شود. پرسنل عامل وانگهی می تواند تهویه مناسب و خنک کردن با چک کردن این که همه فن ها عملیاتی هستند؛ تضمین کردن اینکه تمام دربها، ذیل شلواری، و پوشش ها امن هستند؛ و چک کردن برای صداها و بوهای غیر معمول .

(ب) سیستم یو پی اس یو پی اس در اطاق اختصاصی

این سیستم ها به طور معمول صفحه نمایش از راه بعید و آلارم خواهد داشت. پانل های صفحه نمایش معمولا دشواری ها را فقط الی حدی که آنها عملیات کامپیوتر را تحت تاثیر قرار ندهند پرتو می دهند. خلاصهکردن آلارم اطلاعات را ساده و آسان برای درک نگه می دارند.

یک سیستم معمول دربرگیرنده “بر روی باتری یو پی اس”، “باتری یو پی اس نزدیک تخلیه”، “بار بیش از حد” و ” دست درازی کردن عامل یو پی اس” خواهد شد. در یک محل که در آن UPS در یک اطاق وابستگی داده شده است، پیشینه وارسی مقطعی از سیستم یو پی اس توسط پرسنل تعمیر یو پی اس و نگهداری فراهم خواد گردد. پرسنل عملیاتی اتاق رایانه تنها چرخه باتری یو پی اس، مدت زمان، تخلیه، اضافه بار، و پریشانی را ضبط کنند و به پرسنل تعمیر یو پی اس و نگهداری در زمان پرتو های آگاهانیدن از مشکل نمایش داده شده پیشنهاد میشود.

بازرسی های اصلی سیستم یو پی اس

اینها باید حداقل سالانه روی سیستم های کوچک به میانه و شش ماهه در سیستم های بزرگ به زیاد کبیر انجام شوند. با سپریدن این نوع از تعمیر یو پی اس و نگهداری بر بنیاد برنامه ریزی، پیدا کردن و اصلاح دشواری ها احتمالی قبل از عملیات سیستم تحت تاثیر قرار بگیرد ممکن است. جدول ۵-۱ راهنمایی کلی برای بازبینی عمده سیستم فراهم می کند، با این حال، توصیه های سازنده باید به شدت دنبال شوند.

بازرسی سیستم صغیر

بازرسی سیستم جزئی باید یا بعد از ۵ ماه از یک نظارت عمده سالانه و یا پس از ۳ ماه از نظارت عمده شش ماهه فراهم شود مگر اینکه یک نیاز اغلب مکرر بدست سازنده رهنمود شود. وارسی های سیستم جزئی باید دربرگیرنده حداقل چهار باره نخست ذکر شده تحت نظارت عمده شود. آزمایش بار خارج از خط اگر جزء اصلی جایگزین مورد نیاز باشد دربایستن است.

منبع : یو پی اس apc


[ بازدید : 517 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به یو پی اس ، خرید یو پی اس ، یوپی اس است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار نمای چوبی چوب نما مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]